FANDOM

Бакінскі трамвай
Bakı tramvayı
Aserbaidschan 1987 020

Краіна Азербайджан
Горад Баку

Дата открытия люты 1924
Дата закрыцця студзень 2004

Колькасць маршрутаў 6
Даўжыня маршрутаў 70 км
Шырыня каляіны 1524 мм

Бакінскі трамвай - трамвайная сістэма горада Баку. Адкрыта 8 люты 1924 г, наўзамен конкі. Ліквідаваная ў студзені 2004 года, Баку стаў найбуйнейшым горадам СНД без трамвая.

ГісторыяEdit

Нягледзячы на ​​тое што годам падставы трамвая ў Баку лічыцца 1924 г. у рэчаіснасці ўпершыню лінія трамвая ў Баку з'явілася ў 1884 годзе, але гэта была лінія паравога трамвая на спецыяльна пабудаванай для яго Черногородской лініі. Яна займалася пасажырскімі перавозкамі, але наяўнасць асобнай, ізаляванай ад агульнай сеткі конкі, лініі трамвая, рабіла гэтую лінію нерэнтабельнай. Таму яна была зачыненая ў 1889, а лінія перададзена Бакінскай концы.

Бакінскі (электрычны) трамвай пабудаваны наўзамен, і па большай частцы, на маршрутах конкі з 1882.

Першым маршрутам бакінскага трамвая быў Вакзал - пл. Азнефть, агульнай працягласцю 6,6 км. Афіцыйнае адкрыццё адбылося 8 лютага 1924 Максімальнай працягласці ў 117 км трамвайная сістэма Баку дасягнула ў 1939 г.

У 60-я гады развіццё трамвая ў Баку ішло больш павольнымі тэмпамі, чым развіццё астатніх відаў грамадскага транспарту, асноўная ўвага надавалася будаўніцтву і развіццю метрапалітэна, а таксама тралейбусаў і аўтобусаў. З 60-х гадоў сетку трамвая паступова скарачалася. Так, былі зачыненыя і цалкам разабраны лініі трамвая на ажыўленых вуліцах цэнтра Баку, а таксама якія ідуць да далёкім ўскраінах Баку. Да 1980 года агульная працягласць трамвайнай сеткі Баку складала прыкладна 70 км.

З 90-х гг. XX стагоддзя трамвай інтэнсіўна выцясняецца з сістэмы грамадскага транспарту Баку, не вытрымліваючы канкурэнцыі з аўтатранспартам і метрапалітэнам. У 2004 годзе была канчаткова зачынена і разабрана апошняя лінія трамвайнай сеткі станцыя метро хата - Монтинский базар. На месцы трамвайных ліній на шырокіх праспектах і вуліцах пашырылі аўтамабільную дарогу, а на месцы вузкіх участкаў, дзе раньшли праходзілі трамваі, пачалося актыўнае будаўніцтва шматпавярховых жылых дамоў.

Маршруты (на канец 1980-х гадоў) Edit

  • 1 М "Хатаи" — 1-й мкр
  • 2 Ж/Д вокзал — Кольцо
  • 3 Ж/Д вокзал — М "Аврора"
  • 4 Ж/Д вокзал — Старые Ахмедлы.
  • 5 пос. Воровского — Монтинский базар.
  • 6 М "Хатаи" — Монтинский базар
  • 7 Ж/Д вокзал — Кольцо

Pухомы састаўEdit

Першымі вагонамі трамвайнай сеткі Баку былі вагоны серыі МБ. Пасля ў эксплуатацыю паступілі вагоны серыі КМ, пазней МТВ-82А. З 70-х гадоў у эксплуатацыю паступілі вагоны РВЗ-6, з 80-х гадоў - вагоны серыі КТМ-5. У Баку на вагонах серыі КТМ-5 ўсе штатныя пантографы былі заменены на пантографы-бугель са знятых з эксплуатацыі вагонаў РВЗ-6. Прычынай таму былі перасячэння кантактных сетак трамвайных і тралейбусных маршрутаў.

KрыніцаEdit

Also on FANDOM

Random Wiki