FANDOM

Валгаградскі хуткасны трамвай
Волгогра́дский скоростно́й трамва́й
LVS-2009 № 5839 in Volgograd

Валгаградскі хуткасны трамвай

Агульная інфармацыя
Краіна Flag of Russia Расія
Горад Валгаград
Тып сістэмы пасажырская
Дата адкрыцця СТ1: 5 ноября 1984
СТ2: 1 декабря 2011
Габарыты
Шырыня каляіны 1524 мм
Колькасць маршрутаў 2
Даўжыня кантактнай сеткі 500 км
Агульная даўжыня маршрутаў 17 км
Колькасць трамвайных паркаў  ?
Колькасць вагонаў  ?
Эксплуатант
Кампанія-перавозчык «Метроэлектротранс»
Схема маршрутаў
Volgograd metrotram logo present

лагатып Метроэлектротранс

Партал Portal icon Трамваі ў Расіі
Валгаградскі хуткасны трамвай
Валгаградскі хуткасны трамвай

Валгаградскі хуткасны трамвай (Метротрам) - сістэма, якая налічвае 22 станцыі, размешчаныя на адной лініі даўжынёй 17,3 км. З іх ўчастак даўжынёй 7,1 кіламетра ў складзе шасці станцый, размешчаных у цэнтры горада (Плошча Леніна, Камсамольская, Піянерская, Прафсаюзная, ТЮГ, Ельшанка), пракладзены пад зямлёй па стандартах метрапалітэна. Наземны ўчастак перабудаваны з звычайнай трамвайнай лініі для забеспячэння вялікіх хуткасцяў руху і мінімізацыі перасячэнняў з іншымі відамі транспарту. Штогадовыя перавозкі складаюць каля 50 млн пасажыраў.

ГісторыяEdit

У 1971 годзе ў паўночным жылым раёне было адкрыта новае трамвайны дэпо для абслугоўвання дзейнічаў 8-га маршруту і новага 9-га маршруту, які звязаў раён трамвайнага дэпо з лініяй па праспекце Леніна і трактарным заводзе. Працэс рэканструкцыі лініі трамвая працягваўся да 1976 года. У 1976 годзе было прынята рашэнне аб будаўніцтве падземнага ўчастка пад цэнтрам горада з трыма станцыямі. Паводле задумы праекціроўшчыкаў, трамвайныя цягніка пры ўездзе ў цэнтр горада сыходзілі ў тунэль дробнага залажэння, праходзілі пад праспектам Леніна з трыма прыпынкамі на станцыях і пасля перасячэння яра ракі Царыцы разгортваліся на кольцы ў плошчы Чэкістаў. Такое рашэнне істотна памяншала час у шляху паміж цэнтрам горада і паўночнымі раёнамі, тым больш, што 8-й маршрут трамвая непасрэдна па цэнтры не ішоў, сканчаючыся каля дома Паўлава, дзе была перасадка на іншыя маршруты па Савецкай вуліцы. Падземны ўчастак быў пабудаваны за восем гадоў і адкрыўся 15 лістапада 1984 г.. 8-й маршрут трамвая быў перайменаваны ў «СТ» і стаў хадзіць ад Трактарнага завода да плошчы Чэкістаў. На паўночным участку лініі да 1998 года захоўвалася праца 9-га маршруту. Будаўніцтва падземнага ўчастка і рэканструкцыя ўжо існавала наземнай лініі правялі падрадчыкі «Волгоградстрой», «Приволжтрансстрой» і «Харьковметрострой» па праекце, распрацаваным філіялам Харьковметропроект інстытута «Метрогипротранс». Эксплуатанта з'яўляецца МУП «Метроэлектротранс». 1 сьнежня 2011 адкрыўся другі пускавы ўчастак лініі - ад «Піянерскай» да «Ельшанки». З прычыны недастатковага колькасці трамваяў з двухбаковым размяшчэннем дзвярэй лінія хуткаснага трамвая падзелена на два маршруту. Ад ст. «Ельшанка» можна даехаць без перасадкі толькі да станцыі «Стадыён" Маналіт "», пры гэтым праца першага ўчастка СТ «ВГТЗ» - «Плошча Чэкістаў» захавана ў звычайным рэжыме. Інтэрвал руху ў першы час складае каля 10 хвілін, але ўжо да сярэдзіны 2012 года плануецца закупіць яшчэ некалькі адзінак рухомага складу. У аддаленай перспектыве плануецца дасягнуць інтэрвалу руху трамваяў на гэтым участку 2-3 хвіліны.

PазмяшчэннеEdit

Лінія хуткаснага трамвая злучае паўночныя раёны горада з цэнтрам, праходзячы праз пяць гарадскіх раёнаў з васьмі. На ўсім сваім працягу яна ідзе ўздоўж праспекта імя У. І. Леніна, прычым у паўночнай сваёй частцы лінія трохі аддалена ад праспекта і прыціснутая да лініі гарадской электрычкі, а ў паўднёвай частцы праходзіць пад бульварнай часткай праспекта. Уся лінія СТ з'яўляецца внеуличным відам грамадскага транспарту, паколькі не перасякае на адным узроўні іншыя транспартныя маршруты. У наземнай часткі побач са станцыяй Завод «Чырвоны Кастрычнік» размешчаны пуцеправод, прапускалы трамвайныя шляхі пад аўтамабільнай дарогай з тралейбуснай лініяй. Сярэдні час руху па 1 маршруце - 32 хвіліны. Сярэдняя хуткасць трамвая на 1 маршруце складае 25,3 км/ч.

Рухомы складEdit

Volgograd chekistov

Трамваі Татра Т3 на станцыі «Плошча Чэкістаў»

У цяперашні час па лініі курсуюць двухвагонная склады. У выхадныя дні і ў вячэрні час могуць сустракацца адзінкавыя вагоны. Аснову рухомага складу хуткаснага трамвая складаюць вагоны «Татра Т3» выпуску 1980-1987 гадоў. Неабходнасць у абнаўленні парку звязана з будаўніцтвам станцый другой чаргі з розным размяшчэннем платформаў без перасячэння тунэляў і разваротнага кальца, для выкарыстання якіх неабходны вагоны з двума кабінамі і дзвярамі на абодва борта. У першай палове 1990-х гадоў праводзіліся выпрабаванні на лініі розных тыпаў двухбаковых вагонаў: чэшскай «Татры KT8D5», расейскіх «ЛВС-8-1-93» і «71-611 (КТМ-11)". Згодна з заключаных кантрактах ПТМЗ вырабіў і паставіў у Валгаград 10 двухбаковых трехсекционных вагонаў ЛВС-2009 (71-154). 29 сьнежня 2008 года адбылася прэзентацыя першага такога вагона ў Валгаградзе [3], які атрымаў бартавы № 5838. Другі вагон прыбыў у Валгаград 31 мая 2009 года (бартавы № 5839). Вагоны «другога конкурсу» былі пастаўлены на працягу 2011 года. (№ 5840, № 5841, № 5842, № 5843, № 5844, № 5845, № 5846)). Згодна з трэці конкурс да 2012/05/21 ў Валгаград павінны паставіць яшчэ 3 вагона (прыбыў толькі 5847). Таксама на лініі маецца трамвайны цягнік 5836-5837 з вагонаў тыпу Татра T3R.PV. У цяперашні час вагоны Татра KT8D5, Татра T3R.PV і ЛВС-2009 працуюць на лініі; вагоны 71-611 (КТМ-11) пасля эксплуатацыі ў 2 дэпо былі перададзеныя ў горад Волжскі ў 2005 годзе, а ЛВС-8-1-93 быў спісаны ў студзені 2009 года.

Tэхнічныя падрабязнасціEdit

У пачатку падземных участкаў тунэлі мяняюцца месцамі без прамога перасячэння. Гэта звязана з тым, што на падземных участках арганізавана левабаковы рух трамваяў, так як выкарыстоўваюцца трамвайныя вагоны маюць дзверы толькі з правага боку. У якасці асноўнага сродкі бяспекі на лініі выкарыстоўваецца сістэма АЛС-АРС. Падземны ўчастак дадаткова абсталяваны сістэмай двухзначнай Аўтаблакоўка.

ПерспектывыEdit

У перспектыве плануецца падаўжэнне лініі хуткаснага трамвая на поўдзень да Валгаградскага дзяржаўнага універсітэта - гэта будзе трэцяя чарга працягласцю 6,6 кіламетра. Першапачаткова ў яе складзе да 2015 года вызначалася пабудаваць два перагону агульнай даўжынёй 2,5 км са станцыямі «Раённая» і «сельгасакадэміі», а да 2020 - яшчэ чатыры даўжынёй 4,1 км са станцыямі «Тормосиновская», «Панфіловская», «Мікрараён 231 »і« Універсітэт ». Раней меркавалася яшчэ і збудаванне чацвёртай і пятай чаргі: ад «Трактарнага завода» да «Спартановки», а таксама новай галінкі ад «Плошчы Леніна» да жылых масіваў Сем вятроў і Жилгородок з выхадам на Гумрак і пасёлак Аэрапорт. Аднак у цяперашні час пра гэта ў прэсе не згадваецца.

Станцыі хуткаснага трамваяEdit

У сістэме Валгаградскага хуткаснага трамвая 22 станцыі.

Назва Дата адкрыцця Глыбіня
Тракторный завод (ВГТЗ) 5 ноября 1984 0 м
Хлебозавод 5 ноября 1984 0 м
Водоотстой 5 ноября 1984 0 м
Баррикады 5 ноября 1984 0 м
Гимназия №14 5 ноября 1984 0 м
Стадион «Монолит» 5 ноября 1984 0 м
Завод «Красный Октябрь» 5 ноября 1984 0 м
Улица имени 39-й гвардейской дивизии
(39-я Гвардейская)
5 ноября 1984 0 м
Площадь Возрождения 5 ноября 1984 0 м
Дворец спорта 5 ноября 1984 0 м
Мамаев курган 5 ноября 1984 0 м
Центральный стадион 5 ноября 1984 0 м
Центральный парк культуры и отдыха (ЦПКиО) 5 ноября 1984 0 м
ТРК «Европа-сити Молл»
29 декабря 2008 0 м
Площадь Ленина 5 ноября 1984 −7 м
Комсомольская 5 ноября 1984 −10 м
Пионерская 5 ноября 1984 +15 м
Площадь Чекистов 5 ноября 1984 0 м
Профсоюзная 1 декабря 2011 −14 м
ТЮЗ 1 декабря 2011 −12 м
Ельшанка 1 декабря 2011 −5 м

Цікавыя фактыEdit

  • Падземныя станцыі пабудаваны з магчымасцю пераабсталявання ва ўчасткі паўнавартаснага метро: у прыватнасці, прадугледжана магчымасць падняць вышыню платформы да ўзроўню платформаў метрапалітэна. Станцыі Плошча Леніна і Камсамольская ў бягучым стане разлічаны на склады з чатырох вагонаў, але маюць таксама невыкарыстоўваемай ўтоеную частка платформы, за кошт якой могуць быць падоўжаныя пры мадэрнізацыі.
  • На падземных станцыях ўстаноўлены своеасаблівыя «турнікеты». У дзённы час, перш чым спусціцца ў падземны вестыбюль, пасажыр павінен набыць у касе і пагасіць кампосцерам пасадачны талон.
  • На дзеючых падземных станцыях забяспечваецца высокі ўзровень сігналу сетак мабільнай сувязі стандарту GSM.
  • Усе прыпынку наземнай часткі лініі хуткаснага трамвая аб'яўляюцца пасажырам як станцыі, хоць вялікая частка з іх фактычна не мае прынцыповых адрозненняў ад звычайных трамвайных прыпынкаў.
  • За станцыяй Плошча Чэкістаў ёсць ўздымаецца ўверх па схіле тупіковы шлях, які выкарыстоўваецца для пагрузкі вагонаў на аўтапрычэпаў для транспартоўкі да рамонтнага дэпо на вуліцы КІМ.
  • Падчас зацягнуўся будаўніцтва ўчастка Плошча Чэкістаў - Ельшанка доўгі час рэгулярна праводзіліся работы па адпампоўванні падземных вод. На падтрыманне ўжо пабудаванага тунэлю расходваліся значныя сродкі.
  • На ўсіх станцыях хуткаснага трамвая ўсталяваная сістэма відэаназірання ў рамках праграмы антытэрарыстычных мерапрыемстваў на транспарце.
  • Усяго дзве станцыі хуткаснага трамвая маюць наземныя вестыбюлі - Піянерская і Ельшанка.
  • 5 падземных станцый і 1 наземная дазваляюць класіфікаваць як паўнавартасны метрапалітэн (але не выконваецца крытэр ізаляванасці сеткі ад руху іншага віду транспарту).
  • Валгаградскі трамвай з'явіўся ў 23 эпізодзе шоў 100.500.
  • Перад станцыяй «Ельшанка" размешчана камера з'ездаў у якой маюцца два тунэлю сыходзяць на паверхню да будучага пярэваратні кольцы, прызначанаму для абароту саставаў з планаванага маршруту «Абутковая фабрыка» - «Ельшанка».

Глядзіце таксамаEdit

ЗаўвагіEdit

Also on FANDOM

Random Wiki