FANDOM

Ваўчанскі трамвай
Волчанск. 71-619КТ выезжает из депо

Валгаградскі хуткасны трамвай

Агульная інфармацыя
Краіна Flag of Russia Расія
Горад Ваўчанск
Тып сістэмы пасажырская
Дата адкрыцця 31. сьнежня 1951
Габарыты
Шырыня каляіны 1524 мм
Колькасць маршрутаў 1
Даўжыня кантактнай сеткі 7,6 км
Колькасць трамвайных паркаў 1
Колькасць вагонаў 5
Эксплуатант
Кампанія-перавозчык МУП «Волчанский автоэлектротранспорт»
Схема маршрутаў
Партал Portal icon Трамваі ў Расіі

Ваўчанскі трамвай - трамвайная сістэма, якая злучае паўднёвую і паўночную часткі горада Ваўчанск (Свярдлоўская вобласць). Насельніцтва горада складае ўсяго каля 10 тысяч жыхароў. Трамвай дзейнічае з 31 снежня 1951 гады. Сістэма складаецца з адной лініі працягласцю прыкладна ў 7-8 кіламетраў.

ГісторыяEdit

Трамвайны рух у Ваўчанск адкрылася 31 снежні 1951 года. У той час Ваўчанск яшчэ не меў статусу горада (ён атрымаў яго толькі ў 1956 годзе), аднак насельніцтва дасягала трыццаці тысяч жыхароў.

У мінулым у Ваўчанск было дзве гарадскіх трамвайных лініі: на Лясную ваўчанкі і на вугальны разрэз № 5. Апошняя лінія была зачынена ў 1994 годзе ў сувязі з пастаяннымі крадзяжамі кантактнага провада. Таксама існавала міжгародняя трамвайная лінія да Карпінскага, якая дзейнічала з 1953 года па 22 красавіка 1965 гады, разабраць па прычыне перагону сваім ходам з Карпінскага ў Ваўчанск вялізнага экскаватара ЭВГ-15 па дарозе паміж гэтымі двума гарадамі.

Апісанне сістэмыEdit

Волчанскі трамвай складаецца з адной лініі, якая злучае паўднёвую і паўночную часткі горада. Працягласць лініі - каля 7-8 кіламетраў. Лінія аднакалейная, раней існавалі раз'езды цалкам разабраны. Трамвайны шлях праходзіць праз зарослыя лугі і тайгу.

Шляхі зношаныя, аднак волчанцы праводзяць абслугоўванне шляхоў, наколькі гэта магчыма пры існуючых матэрыялах, тэхніцы і сродках: перакладка шляхоў, замена шпал, згладжванне стыкаў ў крывых, ўстаноўка шунтов. Здараюцца сходы вагонаў, аднак у апошні час такіх выпадкаў стала менш.

Трамвайны дэпо размешчана ў паўднёвай частцы горада і з'яўляецца канчатковым пунктам маршруту. Яно ўяўляе сабой аднапавярховы адміністрацыйны будынак, цагляны бокс на два вагона, прампляцоўкі для адстою трамваяў і гаспадарчае памяшканне.

Maршрутная сеткаEdit

Існуе толькі адзін маршрут. Час у шляху складае прыкладна 28-29 хвілін у бок Лясной ваўчанкі і 23-24 хвіліны ў бок ваўчанкі. На лініі працуе адзін вагон. Выхады з дэпо (паўднёвы канчатковы пункт) ажыццяўляюцца кожны гадзіну з 07:05 да 22:05. Адпраўленне з кальца ў аўтастанцыі (Лясная Ваўчанка) ажыццяўляецца кожную гадзіну з 07:35 да 22:35. Такім чынам, вагон заходзіць у дэпо ў апошні раз а 23:05.

З мая 2010 года рух спыняецца на перыяд з 10:00 да 16:00. Першапачаткова прыпынак трамвая днём ажыццяўлялася з-за цяжкасцяў з аплатай электраэнергіі (днём адключалася электрычнасць на цягавае падстанцыі). Затым нават пасля пагашэння даўгоў было прынята рашэнне не выпускаць трамвай днём, так як пасажырапаток у гэты час даволі нізкі.

Pухомы састаўEdit

Рухомы склад налічвае два вагона 71-605 (бартавыя нумары 7 і 8), вагон 71-608КМ (бартавы нумар 1), вагон 71-402 «Спектр» (бартавы нумар 2) і вагон 71-619КТ (бартавы нумар 3). Апошні прыбыў у горад у студзені 2008 года. Такім чынам, Ваўчанск цалкам абнавіў свой ​​рухомы склад і не адчувае праблем з нястачай вагонаў.

Пасажырскія вагоны абсталяваны бугельным токосъемниками, што абумоўлена асаблівасцямі кантактнай сеткі.

У дэпо захавалася платформа ад вагона КТМ-1, якую, прычэпленыя да пасажырскіх вагонаў, волчанцы выкарыстоўваюць для транспарціроўкі матэрыялаў і інструментаў да месцаў правядзення работ на шляху.

У якасці склада выкарыстоўваецца кузаў вагона МТВ-82.

Па 2009 год у дэпо знаходзіўся снегаачышчальнік ГС-4 (як мяркуецца, які не мае бартавога нумара), аднойчы раскраў паляўнічымі за каляровым металам. Волчанцы планавалі аднавіць машыну, але планы рэалізаваныя не былі: вагон ў выніку быў разабраны. Чыстка снегу вырабляецца трактарам.

Цікавыя фактыEdit

Згодна з мясцовай легендай, Ваўчанск быў занесены ў Кнігу рэкордаў Гінеса як самы маленькі горад у свеце, дзе ёсць сваё трамвайны рух. Такую гісторыю першапачаткова расказалі гасцям горада самі волчанцы, адкуль яна ператварылася ў папулярную байку як у горадзе, так і за яго межамі. У цяперашні час шматлікія апавяданні пра горад і нават афіцыйны сайт адміністрацыі горада створаны ўжо ў 2010 г. памылкова згадваюць гэты «факт».

Выпраўляючы гэтую памылку, Кіраўнік горада ў 2008 годзе арганізаваў збор сродкаў, кіраўнік муніцыпальнага трамвайнага гаспадаркі горада падрыхтаваў дакументы і 30 сакавіка 2009 Ваўчанск быў занесены ў кнігу рэкордаў Расіі [1], дзе афіцыйна пацверджана, што гэты горад - «самы маленькі горад з трамвайных рухам ».

Што тычыцца Кнігі рэкордаў Гінеса, то думкі падаць заяўку засталіся, аднак знайшоўся горад у Германіі - Бад-Шандау - з насельніцтвам каля 3 тысяч чалавек, дзе таксама ёсць свой трамвай. Там маршрут трамвая праходзіць праз восем паселішчаў і не з'яўляецца па сутнасці гарадскім транспартам. Праведзены аналіз сітуацыі кажа пра тое, што Ваўчанск з'яўляецца самым маленькім самым паўночным горадам з трамвайным рухам.

KанкурэнцыяEdit

Акрамя трамвая, у Ваўчанск працуе пасажырскі аўтатранспарт: маршрутнае таксі і аўтобус, якія належаць адным і тым жа перавозчыку і працуюць па маршруце «Ваўчанск - Карпінскага», а таксама легкавыя таксі.

Паколькі адміністрацыя горада перастала з 2009 года забяспечваць разумную канкурэнцыю, а эксплуатацыйная хуткасць руху аўтатранспарту вышэй, чым трамвая, а таксама з прычыны таго, што маршрутнае таксі і аўтобус ходзяць у два разы часцей, чым трамвай, часцяком выбар плацежаздольнага пасажыра аказваецца не на карысць трамвая. Тым не менш, трамвай з'яўляўся ў Ваўчанск нейкім эталонам стабільнасці і сталасці: няўхільна выконваецца расклад руху, аператыўна (наколькі гэта магчыма) выпраўляюцца няспраўнасці на шляху, нават ва ўмовах экстрэмальна нізкага пасажырапатоку на ранніх ранішніх і позніх вячэрніх рэйсах кіраўніцтва горада ня мае намеру адмяняць гэтыя рэйсы .

ПерспектывыEdit

Арганізацыйныя змены, якія выклікалі фінансавыя цяжкасці ў 2010 годзе, паставілі пад сумнеў будучыню муніцыпальнага прадпрыемства і, як следства, трамвая ў горадзе. Для эксплуатацыі трамвая неабходныя вялікія фінансавыя ўкладанні (на такія мерапрыемствы, як рамонт трамвайнага шляху, кантактнай сеткі, рухомага складу, аплату электраэнергіі і так далей). Існавалі асцярогі, што калі на 2011 год з абласнога бюджэту не будзе выдзелена сродкаў на ўтрыманне трамвая, то электратранспарт ў Ваўчанск можа спыніцца [2].

Аднак на 2011 год з абласнога бюджэту былі адпушчаны невялікія сродкі на працу трамвая ў Ваўчанск, але гэты аб'ём сродкаў настолькі малы, што ледзь атрымаецца падтрымліваць трамвайны гаспадарка ў працоўным стане.

Also on FANDOM

Random Wiki