FANDOM

Вінніцкі трамвай
Вінницький трамвай
Be 46 Mirage № 255
Вуліца Саборная, маршрут № 1
Лакалізацыя
Kраіна Flag of Ukraine Украіна
Горад Вінніцa
Спэцыфікацыя
Дата адкрыцця 28 Кастрычніка 1913
Kолькасць маршрутаў 5
Колькасць трамвайных паркаў  ?
Агульная працягласць ліній 42,4 км
Шырыня каляіны 1000 мм
Аператар
Кампанія-перавозчык «КП Винницкое трамвайно-троллейбусное управление»
Вэб-старонка [1]
Схема маршрутаў

Flag of Ukraine Дадзены артыкул адносіцца да
Партал Трамваі ў Украіне

Вінніцкі трамвай - сістэма электрычнага трамвая ў Вінніцы. Дзейнічае з 28 кастрычніка 1913 года. Вінніцкая трамвайная сістэма - адна з чатырох вузкакалейнай (шырыня каляіны - 1000 мм) трамвайных сістэм на тэрыторыі Украіны. Акрамя Вінніцкай, метровую каляіну маюць наступныя трамвайныя сістэмы: Евпаторийская, Жытомірская, Львоўская і Трамвай сяла Малочнае.

ГісторыяEdit

CучаснасцьEdit

6 сьнежня 2006 года, пасля падпісання Мемарандума аб узаемаразуменні паміж урадамі дзвюх дзяржаў, - Швейцарскай Канфедэрацыі і Украіны, - было пачата супрацоўніцтва паміж Ваўкавыск і муніцыпалітэтам горада Цюрых ў рамках праекта фінансавай і тэхнічнай дапамогі "Цюрыхскі трамваі для Вінніцы». У сакавіку 2007 года Ваўкавыск атрымала першых 14 цягнікоў серыі «Karpfen» (маторны вагон Be 4/4 і прычапной вагон B4), а праз год, у сакавіку 2008-га - яшчэ 15 цягнікоў «Mirage» (маторны вагон Be 4/6 і прычапной вагон B4 FFA / SWP).

У лістападзе 2009 года, сакавіку і ліпені 2010-га прыходзяць партыі з 14, 16 і 18 вагонаў Be 4/6 Mirage, запасныя каляскі і іншыя запчасткі.

У ліпені 2010 года гарадскім саветам было прынята рашэнне аб продажы 5 вагонаў Tatra KT4SU (№ № 153, 164, 169, 205, 211) у Жытомір. Усе вагоны прайшлі перадпродажную падрыхтоўку: быў праведзены рамонт, замена зношаных дэталяў, абноўлена знешняя афарбоўка і ўнутраныя аддзелачныя пакрыцця. У снежні 2010 года была ажыццёўлена іх адпраўка[1] .

15 снежні 2010 года з Цюрыха ў Ваўкавыск прыбыла апошняя партыя з 12 вагонаў Be 4/6 Mirage і запчастак да іх.

З 2011 года для перавозкі пасажыраў на лініях выкарыстоўваюцца выключна швейцарскія трамваі, хоць часам эксплуатуюцца чэшскія КТ4SU[2]. За перыяд з 2007 па 2011 гады Вінніцa атрымала ад швейцарскага Цюрыха 116 трамвайных вагонаў, штодня ж на маршруты выходзіць 85 адзінак.[3][4]

У 2012 годзе ўсе трамваі былі абсталяваныя бясплатным доступам да інтэрнэту па Wi-Fi.[5]

У чэрвені 2012 года, да Еўра-2012, два вагона Tatra KT4SU (№ № 209 і 213) былі падораны Львова. Перад адпраўкай на КП «ВТТУ» быў праведзены іх поўны капітальна-аднаўленчы рамонт. Дадзены рамонт уключаў у сябе комплекс работ па аднаўленні геаметрыі кузава, капітальны рамонт калясак, праверка і замена (пры неабходнасці) электраабсталявання, вонкавае афарбоўванне, новая аздабленне салона і кабіны кіроўцы.[6]

ІнфраструктураEdit

Трамвайныя шляхі пралягаюць ад вакзала да заходніх ўскраін горада, праходзячы праз цэнтр. Шырыня каляіны - 1000 мм. На большай частцы сваёй працягласці трамвайныя шляхі пралягаюць па асобным палатне - за выключэннем ўчастка па мосце праз Паўднёвы Буг і па вул. Саборнай. У сувязі з гэтым сярэдняя хуткасць руху трамваяў некалькі вышэй, чым тралейбусаў і аўтобусаў. Галоўная развязка знаходзіцца на пл. Гагарына. У 2002-2006 гадах трамвайныя шляхі па цэнтральным мосце і вул. Саборнай былі рэканструяваны з ужываннем чэшскай бесшпальной тэхналогіі кладкі шляху, якая дазваляе істотна знізіць шум падчас руху. Улетку 2008 года было пачата будаўніцтва трамвайнай лініі, якая злучыць панскі шашы і вішанькай, але ў сувязі з эканамічным крызісам яно было прыпынена. Пасля вылучэння Міністэрствам эканомікі ў траўні 2012 грашовых сродкаў у памеры 28.000.000 грыўняў будаўніцтва было адноўлена. Плануецца скончыць будаўніцтва ўжо ў 2013 годзе. На дадзены момант ужо зроблена значная частка ўсёй работы.

Трамвайны дэпо знаходзіцца паблізу скрыжавання Хмяльніцкага шашы і вул. Рэвалюцыйнай.

МаршрутыEdit

  • 1 Ж/Д вакзал - электрасетка (5:50-22:47, інтэрвал 5/12 мін., У выхадныя ўвечары да 20 мін.)
  • 2 вішанькай - панскі шаша (6:25-18:50, інтэрвал 30-90 мін., У выхадныя вечарам не ходзіць)
  • 4 Ж/Д вакзал - панскі шаша (5:40-22:47, інтэрвал 4/8 мін., У выхадныя ўвечары да 13 мін.)
  • 5 электрасетка - панскі шаша (5:50-20:20, інтэрвал 8-15 мін., У выхадныя ўвечары да 16 мін.)
  • 6 Ж/Д вакзал - вішанькай (5:50-22:47, інтэрвал 4/12 мін., У выхадныя ўвечары да 15 мін.)

Сярэдні час у шляху аднаго маршруту - каля 35 мін.

Рухомы складEdit

Асноўнай адзінкай лінейнага рухомага складу ў цяперашні час з'яўляюцца аднабаковыя сучлененыя Шасцівосевы маторныя вагоны тыпу Mirage Be 4/6, аднабаковыя чатырохвосевымі тыпу Karpfen Be 4/4, і двухсекцыйныя сучлененыя чатырохвосевымі тыпу Tatra KT4SU, якія ўжо амаль не выходзяць на вуліцы горада за непатрэбнасцю, але цалкам працаздольныя. У нядаўнім мінулым у вялікай колькасці эксплуатаваліся таксама Tatra T4; цяпер большасць з іх перароблена пад службовыя рознага прызначэння альбо спісана.

Маюцца таксама гістарычныя вагоны:

  • Рэтра-трамвай. Увогуле то нічога агульнага дадзеная канструкцыя трамвая з Вінніцкай трамваямі не мае. Выраблены сіламі супрацоўнікаў ВТТУ ў 1988 годзе да 75-й гадавіны адкрыцця трамвайнага руху ў Вінніцы. Толькі каляска дадзенага вагона ўзятая ад нямецкага трамвая Gotha T57. Але гэты трамвайчык за некалькі дзесяцігоддзяў свайго існавання стаў своеасаблівым новым сімвалам горада.
  • Макет-помнік першай Вінніцкай трамвая. Адноўлены супрацоўнікамі Вінніцкай ТТУ да 90-годдзя адкрыцця трамвайнага руху ў нашым горадзе. Знаходзіцца перад адміністрацыйным будынкам трамвайнага дэпо на Хмяльніцкім шашы. Менавіта такімі былі першыя трамваі Вінніцы, вырабленыя Нюрнбергскім заводам «MAN» (Германія). Унутры гэтага вагончыку размяшчаецца міні-музей гісторыі развіцця трамвая.
  • Вагон Gotha T57. Гэта апошні з ацалелых вагонаў серыі нямецкіх трамваяў у нашым горадзе. Дадзены трамвай ў 1971 годзе прывезены ў Ваўкавыск з Сімферопаля (у сувязі з закрыццём трамвайнага руху ў гэтым горадзе). Працаваў на маршрутах да 1985 года. Дадзены вагон з'яўляецца прадстаўніком цэлай, больш чым 30-гадовай, трамвайнай эпохі Вінніцы. Ён нават не быў спісаны, і да гэтага часу мае інвентарны нумар 104. Адзін час вагон спрабаваў аднавіць мясцовы клуб аматараў электратранспарту, але актыўнай падтрымкі з боку дэпо гэта пачынанне не атрымала. У дадзены момант знаходзіцца ў дрэнным стане.

ЗаўвагіEdit

  1. Жытомірскай ТТУ паказала б/у трамваі, набытыя ў Вінніцы
  2. З 2011 года винничане будуць ездзіць толькі на швейцарскіх трамваях
  3. Гройсман назваў праект "Цюрыхскі трамваі» штуршком для Вінніцы
  4. Аб'ём пасажырскіх перавозак муніцыпальным транспартам расце
  5. Вінніцкі трамвай і далучэнне да Wi-Fi
  6. Вінніцa падарыла Львова два трамваі

Спасылкі Edit

Also on FANDOM

Random Wiki