FANDOM

Віцебскі трамвай
BY Vitebsk tram

Трамвай КТМ-5 ў Віцебску

Агульная інфармацыя
Краіна Flag of Belarus Беларусь
Горад Віцебск
Тып сістэмы пасажырская
Дата адкрыцця 30 чэрвеня 1898
Габарыты
Шырыня каляіны 1525 мм
Колькасць маршрутаў 9
Колькасць вагонаў 97
Эксплуатант
Сайт кампаніі [1]
Схема маршрутаў
Партал Portal icon Трамваі ў Беларусі

Віцебскі трамвай - сістэма электрычнага трамвая ў Віцебску, адкрытая ў маі 1898. Цяпер агульная працягласьць трамвайных лініяў (па стане на 2008 год) складае больш за 60 км (9 ліній).

ГісторыяEdit

4 лютым 1896 ў Віцебску быў заключаны дагавор паміж Віцебскай гарадской управай і французскім грамадзянінам Фернанам Гильеном аб будаўніцтве ў горадзе электрычнага трамвая. Дагавор прадугледжваў перадачу канцэсіі на будаўніцтва і эксплуатацыю трамвая ў Віцебску Гильену на тэрмін 40 гадоў. Гильен абавязаўся за ўласныя сродкі пабудаваць электрычную чыгунку разам з усім неабходным для яе і рухомым складаў, у тым ліку электрастанцыю магутнасцю 425 кВт. Электрастанцыя была ўведзена ў эксплуатацыю ў лістападзе 1897 года, на ёй энергія выпрацоўвалася трубчастымі паравымі катламі сістэмы «Бабкок-Вилькокс», паліва для катлоў - нафта і дровы. Тры паравыя машыны «компаунды» (у два цыліндру кожная) перадавалі энергію трох дынама-машынам пастаяннага току сістэмы «Шуккерт» напругай 500-600 вольт. Электрастанцыя, акрамя харчавання трамвая, асвятляла губэрнатарскі палац, штаб Дзвінскі ваеннай акругі, суд, гасцініцу, лазарэт і тэатр. У траўні 1898 віцебскі трамвай быў уведзены ў эксплуатацыю - на год раней, чым у Маскве і на 9 гадоў раней, чым у Санкт-Пецярбургу. Адлегласць паміж рэйкамі тыпу «Фенікс» складае 3,3 фута. Рэйкі злучаліся металічнымі папярочкамі і клаліся на зямлю без шпал. Абарот току ажыццяўляўся праз рэйкі, для гэтага яны злучаліся меднымі стрыжнямі. Кантактны провад перасекам 84 мм быў падвешаны на ізалятарах праз кожныя 16 сажняў. Уся лінія быў падзелена на ўчасткі па 230 сажняў. Кожны ўчастак сілкаваўся ад электрастанцыі асобна. Трамвайны парк складаўся з 18 маторных і 16 прычапных вагонаў. Даўжыня лініі складае 5,1 км. Віцебскі трамвай прыносіў сваім акцыянерам па 20 тыс. франкаў прыбытку штогод. Пасля рэвалюцыі, у пач. 1920-х у ганаровыя машыністы віцебскай трамвайнай электрастанцыі быў залічаны В. І. Ленін. Цяпер у будынках дэпо праходзяць абслугоўванне трамваі РВЗ-6М2, КТМ-5, КТМ-8 і АКСМ-60.102. Паступова яны замяняюцца на АКСМ-62.103. У дэпо маюцца адмысловыя грузавыя трамваі, снегаачышчальнікі розных гадоў выпуску, у тым ліку і з драўляным кузавам, а таксама пасажырскі вагон даваеннага тыпу.

МузейEdit

Музей створаны ў 1966 годзе. У яго залах прадстаўлены макеты розных мадэляў вагонаў, эксплуатаваць у Віцебску, дакументы і фатаграфіі розных этапаў развіцця транспарту ў Віцебску. У музеі прысутнічаюць праязныя білеты розных гадоў, касавыя апараты, элементы экіпіроўкі важатых і кандуктараў розных гадоў. На стэндах размешчаны схемы ліній трамвая ва ўсе перыяды працы. Ёсць у музеі і экспазіцыя, прысвечаная тралейбуснаму руху ў горадзе на Дзвіне.

CапраўднаеEdit

Трамвай адсоткаў на 90 ідзе па адасобленаму палатна. Можна сказаць, на дарозе ён ідзе ўсяго па трох вуліцах, і то досыць шырокім і з не вельмі вялікім патокам аўтамабіляў. Адсюль - вялікія хуткасці і адсутнасць зрываў руху з-за аварый, якія адбываюцца на трамвайных шляхах. Кошт праезду з 6 кастрычнік 2012 складае 1400 беларускіх рублёў. сапраўднае

МаршрутыEdit

  • 1 Раён Маркаўшчыны — Лучоса — Плошча Перамогі — вуліца Гагарына.
  • 2 Раён Маркаўшчыны — Герцэна вуліца — Плошча Перамогі — вуліца Петруся Броўкі.
  • 3 вуліца Петруся Броўкі — вуліца Смаленская — вуліца Гагарына.
  • 4 Полацкі рынак — Плошча Перамогі — Маскоўскі праспект — вуліца Смаленская — праспект Фрунзэ.
  • 5 вуліца Гагарына — праспект генерала Люднікава — праспект Фрунзэ.
  • 6 вуліца Цітова — вуліца Герцэна — раён Маркаўшчыны.
  • 7 раён Маркаўшчыны — вуліца Герцэна — плошча Перамогі — Маскоўскі праспект — праспект Фрунзэ.
  • 8 Полацкі рынак — плошча Перамогі — Маскоўскі праспект — вуліца Петруся Броўкі.
  • 9 вуліца Цітова — плошча Перамогі — Лучоса — раён Маркаўшчыны.
Flag of Belarus Трамваі ў Беларусі
ВіцебскМінскМазырНаваполацк

Also on FANDOM

Random Wiki