FANDOM

Даўгаўпілскі трамвай
Daugavpils-tram 3-(18Nov.Street)

Даўгаўпілскі трамвай KTM-5

Агульная інфармацыя
Краіна Flag of Latvia Латвія
Горад Даўгаўпілс
Тып сістэмы пасажырская
Дата адкрыцця 1946
Габарыты
Шырыня каляіны 1524 мм
Колькасць маршрутаў 3
Агульная даўжыня маршрутаў 25 км
Колькасць трамвайных паркаў 1
Колькасць вагонаў 50
Эксплуатант
Кампанія-перавозчык «AS “Tramvaju uzņēmums”»
Схема маршрутаў
Партал Portal icon Трамваі ў Балтыі

Даўгаўпілскі трамвай (лат.: Daugavpils tramvajs) - від гарадскога грамадскага транспарту ў Даўгаўпілсе. Быў адкрыты 5 лістапада 1946.

ГісторыяEdit

Неабходнасць увядзення руху грамадскага транспарту ў Дзвінску (назва Даўгаўпілса да 1920 года) наспела ўжо ў канцы XIX стагоддзя. У 1893 годзе тут налічвалася 38 фабрык і заводаў, а насельніцтва складала каля 70 тысяч чалавек. C 1895 Дзвінская гарадская Управа пачала весці перамовы аб будаўніцтве трамвая. Былі прапанаваны праекты ў 1910, 1912 гадах. Але недахоп сродкаў, а затым Першая сусветная вайна, Грамадзянская вайна, пасляваенная разруха адсунулі рашэнне праблемы. У траўні 1946 года прынята рашэнне аб будаўніцтве гарадскога трамвая. Будаўніцтва пачалося 11 чэрвеня 1946. Першая трамвайная аднапутных лінія з раз'ездамі была пабудавана за 123 дні і праходзіла па маршруце гарбарны завод - Вакзал. У першы час выкарыстоўваліся 4 вагоны тыпу "Фенікс" пабудовы 1901 года. Праз год былі здадзены яшчэ два ўчасткі трамвайных шляхоў. У 1947 годзе быў зацверджаны праект II чарзе - пракладка шляхоў працягласцю ў 3,5 км ад вуліцы Сарканармияс (Чырвонаармейская; цяпер 18 новембра) да Старога Форштадта. У 1949 годзе праведзена галінка ад цэнтральнага рынку да Крэпасці, так як 23 лютага 1948 г. ў Крэпасці было заснавана ваеннае вучылішча. У далейшым новыя лініі будаваліся ў 1962 годзе, калі былі падоўжаныя рэйкі ад гарбарны завод да завода хімвалакна ў пасёлку Хімікаў, а да сярэдзіны 1970-х гадоў асноўны маршрут «Вакзал - Завод хімвалакна» стаў цалкам двухшляховых. У 1987 годзе было 4 маршруту. У жніўні-верасні пасля выпрабавальнага руху маршруты № 3 «Вакзал - Стропы» і № 4 «ЗХВ - Крэпасць» аб'ядналі ў пастаянны маршрут № 3 «Крэпасць - Стропы». 31 ліпеня 2009 года пачалося будаўніцтва пуцеправоду на Новы Форштадт. Пасля заканчэння яго будаўніцтва другой маршрут будзе працягнуты амаль на 2 км. Адкрыццё трамвайнай лініі плануецца ў верасні 2011 года. Частка лініі будзе праходзіць пад чыгункай Даўгаўпілс-Санкт-Пецярбург. Пры гэтым частка лініі будзе перанесена з вул. Пумпура на вул. Вентспілс.

ДэпоEdit

У Даўгаўпілскага трамвайнага прадпрыемства ёсць адно дэпо, дзе ажыццяўляецца рамонт і захоўванне рухомага складу. У гэтым дэпо акрамя пасажырскіх вагонаў знаходзяцца трамваі-снегаачышчальнікі. Маецца таксама старое дэпо ў раёне гарбарны завод, дзе праводзіцца рамонт і афарбоўка трамваяў. У дэпо маюцца 2 галінкі для трамваяў, якія чакаюць рамонту або якія ідуць на разбор на запчасткі. Старое дэпо перабудаваны ў канцы 1980-х.

Tрамвайныя вагоныEdit

Трамвайным парку належаць 40 вагонаў тыпаў РВЗ-6 (16 вагонаў) Рыжскага вагонабудаўнічага завода, КТМ-5 (12 вагонаў) і КТМ-8 (1 вагон) Усць-Катавского вагонабудаўнічага завода і «Tatra» чэшскага вытворчасці (11 вагонаў). Акрамя гэтага ў дэпо знаходзяцца 3 службовых вагона (2 снегаачышчальнікі і адзін-рельсошлифовальщик. У 2011 годзе ў рамках праекта па рэнавацыі інфраструктуры плануецца набыць 12 новых нізкападлогавых вагонаў.

МаршрутыEdit

Нумар Назва Год адкрыцця Падаўжэнне ліній Колькасць прыпынкаў Даўжыня Час паездкі
11-й маршрут 1946 1962 196,8 км 28 минут
22-й маршрут 1947 2011 175,7 км 23 минуты
33-й маршрут 1949 1959, 1960 228,8 км 35 минут

Cпасылкі Edit

Also on FANDOM

Random Wiki