FANDOM

Запарожскі трамвай
Запорізький трамвай
Tatra in Zaporizhzhya
Запарожскі трамвай Tatra T6B5
Kраіна Flag of Ukraine Украіна
Горад Запарожжа
Дата адкрыцця 1932
Kолькасць маршрутаў 10
Колькасць трамвайных паркаў 2
Агульная працягласць ліній 103,3 км
Шырыня каляіны 1524 мм
Кампанія-перавозчык Запорожэлектротранс
Flag of Ukraine Дадзены артыкул адносіцца да
Партал Трамваі ў Украіне

Запарожскі трамвай - трамвайны гаспадарка горада Запарожжа. Рух адкрыта 17 ліпеня 1932. На 2010 год дзейнічала 10 маршрутаў, якія абслугоўваліся двума дэпо. Запарожскае трамвайны гаспадарка эксплуатуецца арганізацыяй «Запорожэлектротранс».

З 2011 г. кошт праезду на трамваі складае 1 грн. 50 коп.

МаршрутыEdit

Па стане на 2010 год у горадзе дзейнічаюць такія маршруты:

Пачатковы пункт Канчатковы пункт Дэпо
1 ж/д вакзал «Запорожье-1» Цирк № 1
3 ж/д вакзал «Запорожье-1» Запорожье — Левое № 1
5 Павло-Кичкас Цирк № 2
6 з-д «Кремнийполимер» Цирк № 2
8 Павло — Кичкас з-д «Кремнийполимер» № 2
10 Пл. свабоды Мясокомбинат № 1
12 Пл. свабоды Запорожье — Левое № 1
14 Пл. свабоды ул. Автострадная № 1
15 Пл. свабоды 2-ой Шевченковский мкрн. № 1
16 ж/д вокзал «Запорожье-1» Павло-Кичкас № 1,2

ГісторыяEdit

У 1911 годзе ў Аляксандраўскім пачаліся работы па абсталяванні электрычнага трамвая. Праз год заводчык Нибур запрасіў бельгійскіх інжынераў для прылады трамвайнага зносін паміж горадам і санаторыем Александрабад. Хоць гарадскі галава Фелікс Мовчановский лічыў электротрамвай новым прыбытковым гарадскім прадпрыемствам, аднак трамвай у горадзе так і не з'явіўся. Апошні раз замежныя спецыялісты прыязджалі ў верасня 1913 года[1].

У 1930-я гады ў Запарожжа сталі з'яўляцца буйныя заводы. Спачатку рабочых на будпляцоўкі дастаўляла жалезная дарога. Аднак, яна не магла эфектыўна спраўляцца з гэтай задачай. У канцы 1930 года ўрад УССР прыняў рашэнне аб стварэнні ў горадзе Запарожжа трамвайнага гаспадаркі. Будаўніцтва 11-кіламетровай лініі ад плошчы Свабоды да Днепрагэс выканалі рабочыя Днепростроя. Увосень 1931 30 лепшых камсамольцаў горада былі накіраваныя на навучанне ў Харкаў для набыцця навыкаў ваджэння трамвая. З Ленінграда даслалі абсталяванне для цягавых падстанцый. У выніку было зманціравана шляхавых палатно і пракладзена кантактная сетка.

17 ліпеня 1932 года пачалося рэгулярнае трамвайны рух па двух маршрутах:

  • Рачны порт - пл. свабоды
  • пл. Свабоды - Днепрагэс

Першы трамвай па маршруце «Плаціна - пл. Свабоды »правёў камсамолец Якаў Куцевол. У першы дзень было перавезена 10.000 пасажыраў, кошт праезду складаў 3 кап. Спачатку ў дэпо прадпрыемства «Трамэлектро» лічылася 9 машын (прычым усе выходзілі на лінію), адна рамонтная брыгада, якая абслугоўвала 11 км шляхоў.[2]

У 1930 г. пачалася пракладка трамвайнай магістралі ад Паўднёвага вакзала, праз Шенвизкий мост, стары горад, Вознесенку і да плаціны Днепрагэс. У сувязі з узмацніўшымся рухам і нагрузкай, ў перыяд кладкі рэек пры пракладцы трамвайнага шляху была праведзена рэканструкцыя Шенвизского моста і ўзмацненне некаторых яго элементаў.

Другая чарга запарожскага трамвая - «пл. Свабоды - ж / д вакзал "Запорожье-1" »адкрылася ў кастрычніку 1932 У 1934 г. былі адкрыты маршруты па плаціне Днепрагэс і з Паўднёвага вакзала на Рамонтна-механічны завод. З левага берага да Днепрагэс над шлюзам прымыкаў двухарочный жалезабетонны мост, па якім былі пракладзеныя трамвайныя шляхі. У 1936 годзе дадалі яшчэ адзін маршрут «Плошча Свабоды - Зялёны Яр». За год было перавезена 25.000.000 пасажыраў.

У 1936 годзе быў адкрыты маршрут ад Рамонтна-механічнага завода да шамотный заводу (Запорожогнеупор). У 1937 годзе лінія была прадоўжана да Дняпроўскай магніевых заводу (Запарожскі тытана-магніевы камбінат). З 1938 году на трамваі можна было даехаць ад прыпынку Дыяганальная да Паўночнага шашы.[3]

У 1938 годзе трамвайная сетка меў 6 маршрутаў:

  • № 1 ДнепроГЭС — ж/д вокзал «Запорожье-1»
  • № 2 ДнепроГЭС — Запорожье-Левое
  • № 3 ж/д вокзал «Запорожье-1» — Запорожье-Левое
  • № 4 ДнепроГЭС — Правый берег
  • № 5 Речной порт — пл. Свободы
  • № 6 Зелёный Яр — пл. Свободы

Усе лініі былі аднапутных і абслугоўваліся трехвагонными цягнікамі, па схеме «маторны + прычапной + прычапной». У канцы кожнага маршруту меліся кальца з тупікамі, абслугоўваліся адным вагонам ў двухбаковым рэжыме. Для маршрутаў № 1,2,3,6 былі зробленыя раз'езды, але маршруты № 4 і 5 іх не мелі (№ 5, магчыма, быў з выпраўным кольцам; невядомая дата пачатку гэтага эксплуатацыі, але сляды ад яго засталіся па гэты дзень). Пасля вайны маршрут № 4 не аднаўляўся, але астатнія ўступілі ў строй вельмі хутка, акрамя таго, сетка № 1, 2, 3, 6 была перароблена на двухшляховых ўжо ў канцы 1940-х гадоў. Да 1940 працягласць трамвайнага палатна складала 75 км, лік вагонаў дасягнула 115 шт.

Да вайны ўсе вагоны былі двухвосевых, маторныя тыпу Х і прычапныя тыпу М, як вытворчасці мыцішчанскага Метровагонмаша, так і Усць-Катавского вагонабудаўнічага завода. Таксама ў парку былі старыя вагоны з Кіева, як маторныя Нюрнбергскага тыпу 1910-х гадоў, так і прычапныя кіеўскага тыпу 1920-х гадоў.

У час вайны запарожскі трамвай атрымаў найбольшыя (у працэнтных адносінах) пашкоджанні сярод усіх гарадоў Украіны, дзе захаваўся трамвай, паколькі было адно дэпо і яно мэтанакіравана бамбардзіравалі, так як там быў арганізаваны склад баявой тэхнікі. Было знішчана каля 2/3 усіх вагонаў. Пасля вайны былі разбураны вытворчыя будынкі і іншыя памяшканні, вывезены вагоны, кантактная сетка, рэйкі, шпалы. У сувязі з адсутнасцю вытворчых плошчаў «Трамтрест» быў часова перададзены ў вядзенне «Водаканала» і названы «Трамводоканал».

Было адноўлена 35 км кантактнага провада і трамвайнага шляху, здадзена ў эксплуатацыю цягавае падстанцыю, уласнымі сіламі адрамантавана 10 вагонаў, яшчэ 10 вагонаў было атрымана ў падарунак ад кіяўлян, а 10 - атрыманы з Харкава. Да месца кладкі рэек на Вознесеновскую горку было дастаўлена 7 тыс. драўляных шпал. 14 лютага 1944 года прадпрыемства «Трамтрест», было адноўлена і 12 кастрычніка трамваі пайшлі па маршрутах «Трампарк - Паўднёвы вакзал», «Трампарк - Плошча Свабоды».

Па стане на 1947 ўзровень абслугоўвання ў трамвайным трэсце быў нізкім - графіка руху дэ-факта не існавала, дзяжурныя брыгады кідалі вагоны з пасажырамі на ўвазе заканчэння змены, вагоны часта хадзілі толькі да трампарка, а не на шосты пасёлак. Адносна нармальна трамваі хадзілі да 17:00, пасля 21:00 рух амаль цалкам спынялася.

У 1945 годзе Запорожье атрымлівае 5 цягнікоў Х + М з Кіева, а з 1949 года - як б / у вагоны з Кіева (маторныя і прычэпы кіеўскага тыпу), і з Масквы (маторныя Ф 1910-х гг. Выпуску, да якіх чапляюць « лішнія »прычэпы), так і новыя цягніка КТМ-1 + КТП-1 з г. Усць-Катаў. Кіеў ўсе 8 атрыманых у 1950 годзе вагонаў Ф на працягу 1951 перадае ў Запарожжа. Так як вагоны Ф атрымліваюцца без прычэпаў, адбываецца пересцепление цягнікоў і трехвагонные цягніка змяняюцца двухвагонная. Адзіночныя вагоны хадзілі толькі па маршруце № 5.

Да 1951 трамвайныя лініі працягнуліся на 52 кіламетры, 8 маршрутаў злучалі вакзалы і працоўныя пасёлкі з цэнтрам горада. Штодня на лініі выходзіла 58 пасажырскіх вагонаў. У 1951 годзе трамвайны парк папоўніўся 17 новымі вагонамі.

Усе новыя лініі будаваліся з разваротнага кальца на канцах і былі разлічаны на працу з аднабаковымі вагонамі і цягнікамі. Адзіны пакінуты аднапутных тупіковы маршрут № 5 быў зачынены для пасажырскага руху ў 1975 годзе, але яго лінія не разабраная да гэтага часу.

1954 г. - Адкрыты трамвайны маршрут "вогнетрывалых завод - завод« Кремнийполимер ». 1955 г. - Уведзены ў эксплуатацыю трамвайны маршрут на Паўло-Кичкас праз былыя Дзевяты і Дзесяты пасёлкі.

У 1956 годзе Запорожье атрымлівае першы чатырохвосевымі вагоны МТВ-82 з Рыгі - яны ходзяць паасобку, але іх вельмі мала. Даваенныя вагоны з 1953 года ўжо не атрымліваюцца, купляюцца толькі новыя КТМ-1 + КТП-1 і МТВ-82, якія вырабляюцца да 1961 года.

У 1957 Запарожскага трамвайна-тралейбуснае ўпраўленне (ЗТТУ) налічвае 194 трамвайных вагона. Пачалося праектаванне і будаўніцтва трамвайнага дэпо № 2. У 1958 Праведзены маршруты "Пасёлак Зялёны Яр - з-д« Днепроспецсталь »,« Вул. Іванова - Мясакамбінат ». У пасляваенны перыяд ўкаранялася новая тэхніка, аўтаматызацыя, пашыралася сетка трамвайных і тралейбусных ліній.

У 1960 годзе пераклаў кавалак трамвайнай лініі на вуліцы Лермантава і вул. Праўды ў сувязі з будаўніцтвам ўнівермага «Украіна», раней рэйкі там ляжалі напрасткі, а пасля рэканструкцыі лінія паварочвае на перакрыжаванні вул. Лермантава і вул. Праўды. Таксама пераназваная ост. Вузлавая ў «Універмаг" Украіна "». У 1963 годзе ў прамзоне адкрыта дэпо № 2 на 100 вагонаў. У 1972 г. адкрыты два трамвайных маршруту, якія злучылі вул. Лермантава з ДС «Юнацтва», вул. Верашчагіна - Шаўчэнкаўскі м / р-н. У 1962-1965 гадах паступаюць новыя ўсць-катавские двухвосевых вагоны КТМ-2 з прычэпамі КТП-2. Адначасова паступае шмат б / у цягнікоў КТМ-1 з Кіева, а таксама ў 1965 годзе - 9 вагонаў РВЗ-6 (новай Рыжскай мадэлі) таксама з Кіева - пачатак закупак гэтых вагонаў з завода зацягвалася, а Кіеў як раз ад іх пазбаўляўся, так як пачаў купляць Татры. У Запарожжы было адпраўлена 10 вагонаў Татра Т3, а адзін быў выпадкова знішчаны пры транспартоўцы. Аднак закупкі РВЗ-6 так і не пачаліся (хоць па іншай інфармацыі дэпо № 1 - усё ж атрымала 10 новых вагонаў РВЗ-6, такім чынам, да 1970 года Запорожье мела 19 вагонаў дадзенай мадэлі) - у 1965 годзе пасля РВЗ прыходзіць адзін вагон Татры Т3 з Кіева на выпрабаванні, і з 1966 года Запорожье пачынае іх планамерную закупку з заводу. З тых часоў вагоны іншых марак, акрамя Татра Т3, не купляліся больш за 20 гадоў. Так як у 60-е было атрымана вельмі шмат як КТМ-1, так і КТМ-2, атрымалася Да 1968 годзе спісаць усё даваенныя вагоны.

Маршруты трамваяў на 1967:

  • № 1 Горсовет (пл. Ленина) — Южный вокзал (Запорожье-1)
  • № 2 Горсовет — Ремонтно-механический завод (РМЗ)
  • № 3 Южный вокзал — РМЗ
  • № 4 Горсовет — Павло-Кичкас
  • № 5 Пл. Свободы — Пристань (нынешний Речпорт на Леппика), позже 5-й маршрут сделали совсем в другом месте — (Павло-Кичкас — ДС «Юность».
  • № 6 Пл. Свободы — Зелёный Яр (сейчас 6-ка тоже совсем другая — Кремнийполимер — Цирк)
  • № 7 Горсовет — ДТМЗ (титано-магниевый)
  • № 8 Павло-Кичкас — ДТМЗ
  • № 9 ДК «Строитель» — «Абразивный комбинат»
  • № 10 пл. Свободы — «Абразивный комбинат»
  • № 11 Трампарк — Южный вокзал
  • № 12 пл. Свободы — РМЗ
  • № 13 ДК «Строитель» — Южный вокзал (использовался как тестовый после ремонта вагонов)
  • № 14 пл. Свободы — село Леваневского

Як відаць, амаль усе маршруты былі ўжо тады сфарміраваны ў такую ​​сетку, якая не змянілася да гэтага часу, не ўлічваючы здыму ліній па праспекце Леніна і вул. Лермантава (да ДС «Юнацтва») зніклі маршруты № 9, 13, дададзеныя № 15 і 16. Да Речпорта (Прыстань), лінію даўно закрылі, туды была аднапуткі, па ёй выкочвалі новыя трамваі з Речпорта ў 90-х гадах, якія дастаўляліся водным транспартам.

Да 1 мая 1969 года працягнулі рэйкі да порта Леніна, збудавалі трамвайны кольца і пусцілі трамваі да новага рачнога вакзала каля плаціны. Тлумачылася гэта выгодай дабірацца дачнікам[4].

Так як усе пасляваенныя вагоны былі аднабаковымі, для працы на маршруце № 5 вагон МТВ-82 № 128 перарабляецца ў двухбаковы. У 1970, з атрыманнем Т3, усе 9 РВЗ-6 перадаюцца ў Харкаў, дзе іх парк налічваў больш за 100 штук. Запорожье жа быў горадам у якім было больш за ўсё цягнікоў КТМ-1 на Украіне - таксама больш за 100, у тым ліку як атрыманыя з завода, так і б / у з Кіева 1948-1952 гг. выпуску. Цягнікоў КТМ-2 было каля 50. Так як МТВ-82 было мала, яны ў горадзе не прыжыліся і былі спісаныя аднымі з першых на Украіне - у сярэдзіне 70-х гадоў, ледзь адпрацаваўшы свае пакладзеныя 15 гадоў. Быў спісаны і двухбаковы вагон № 128 - таму і маршрут № 5 перастаў працаваць. Многія з спісаных вагонаў перарабляліся ў службовыя - каля паловы агульнай колькасці, і некалькі штук працуюць да гэтага часу. Татры спачатку пастаўляліся толькі ў дэпо № 1, а дэпо № 2 пашыралася за кошт цягнікоў КТМ, якія перадаваліся з дэпо № 1. Татры там з'явіліся толькі ў канцы 70-х. Тым часам, на чэшскія вагоны перш за ўсё разлічвалі тыя гарады, дзе ўжо эксплуатаваліся папярэднія мадэлі Татры, таму пасля Масквы Т3 паступілі спачатку ў Кіеў, Куйбышаў і Свярдлоўск ў 1964 годзе (эксплуатавацца ў эксперыментальным парадку вагоны Т2 Ленінград адмовіўся ад далейшых закупак вагонаў Татра, перадаўшы два сваіх адзіных вагона Т2 ў Волжскі). Першым горадам, які атрымаў цалкам новую для сябе чэхаславацкую тэхніку, стала Тула - адзіны горад, у якім Т3 з'явіліся ў 1965 годзе. У 1966 годзе Т-3 прыйшлі ў Запорожье, Іжэўск, Курск, Адэсу, Уфу, Ульянаўск. Пачынаючы ж з 1967 года пастаўкі Татры-3 набылі масавы характар: у гэтым годзе «татрофицированными» апынуліся адразу 13 гарадоў СССР. Пазьней усіх Татра T3 атрымалі Краснадар (1980), Грозны (1981), Ташкент (1983) і Крывы Рог (1986). Усяго ж вагоны Татра-3 эксплуатаваліся ў 34 з 113 трамвайных гаспадарак СССР. Як і паўсюль на Украіне, усе вагоны Татра Т3, набытыя да вясны 1976 года - двухдверные, а пасля - трехдверные.

За 9. пяцігодку (1970-1975 гг.) Было набыта 47 трамвайных вагонаў.

У дэпо № 2 - толькі трехдверные. КТМ спісваліся вельмі павольна. Першыя цягнікі КТМ-1 40-х гг. былі спісаны толькі ў 1973 годзе, а так як іх было вельмі шмат, апошнія былі спісаныя ў 1986 годзе. Запорожье стаў апошнім горадам у свеце, дзе хадзілі цягнікі КТМ-1. Усе яны працавалі 20-28 гадоў. Цікава, што КТМ-2 былі спісаны раней - у 1977-1983 гг., Прапрацаваўшы па 15-18 гадоў. З 1987 года ўсе вагоны Запарожжа - Татра Т3 1966-1986 гг. выпуску.

У 1967-1987 гг. дырэктарам Запарожскага трамвайна-тралейбуснага ўпраўлення працаваў Павел Якаўлевіч Касцюкоў. Ён унёс важкі ўклад у развіццё Гарэлектратранспарт, стварэнне новых трамвайных і тралейбусных дэпо, паркаў, службаў, развіццё сацыяльнай сферы. Удзельнік Другой сусветнай вайны. Узнагароджаны двума ордэнамі Чырвонай Зоркі, ордэнам Баявога Чырвонага Сцяга, ордэнам Айчыннай Вайны II ступені, чатырма медалямі. За час працы ў ЗТТУ узнагароджаны ордэнам Працоўнага Чырвонага Сцяга (1971), ордэнам Кастрычніцкай Рэвалюцыі (1981). Рашэннем гарадскога савета ад 2001/10/09 года Паўлу Якаўлевічу прысвоена званне «Ганаровы грамадзянін Запарожжа».

У 1988 годзе прыходзіць першая партыя вагонаў Tatra T6B5, у 1989 г. - другая. Яшчэ некалькі вагонаў прыходзіць у 1992-1993 годзе, але няшмат. Тым не менш, Запорожье - адзіны горад Украіны, які купляў новыя Татры ў Чэхіі пасля 1991 года. Усе яны паступаюць у дэпо № 1 замяняючы самыя старыя Татры Т3, іх агульная колькасць каля 50. Але пасля пачатку вытворчасці Т6Б5 ў Днепрапятроўску на заводзе Южмаш, Запорожье іх амаль не купляе - паступае толькі некалькі штук.

Трамваі ўтрымліваюцца сіламі работнікаў дэпо і знаходзяцца ў добрым стане толькі дзякуючы сваёй надзейнасці. Асаблівасць трамваяў Запарожжа - трамваі дэпо № 1, якія ёсць як 70-х гадоў, так і 80-х, знаходзяцца ў значна лепшым стане, чым трамваі дэпо № 2, якія толькі 80-х гадоў. Справа ў тым, што дэпо № 2 знаходзіцца ў прамзоне і трамваі, якія захоўваюцца там і езьдзяць па тамтэйшых маршрутах, падвяргаюцца жорсткай хімічнай карозіі ад выкідаў размешчаных там прадпрыемстваў. Шмат вагонаў дэпо № 2 ужо спісана. Таксама ў апошнія гады вырабляецца павольная перадача вагонаў дэпо № 2 у дэпо № 1 на замену самых знос вагонаў дэпо № 1, так як у сувязі са складанай эканамічнай сітуацыяй на Украіне прадпрыемства прамзоны працуюць на палову магутнасці і на іх занята значна менш людзей, чым у савецкія часы, таму і нагрузка на маршруты дэпо № 2 стала значна менш, і дэпо № 2 трэба значна менш вагонаў. Пасля зняцця трамвая з праспекта Леніна спісана яшчэ больш зношаных вагонаў, і ў дэпо № 2 іх стала яшчэ менш.

З 1998 года трамвайны гаспадарка горада перастае падтрымлівацца, з трамваем пачынаюць канкураваць прыватныя перавозчыкі (маршрутныя таксі). У 2000-м годзе паўстала ідэя прыбраць трамвай з праспекта Леніна на ўчастку універмаг "Украіна" - порт імя Леніна, нягледзячы на ​​тое, што ў гадзіну пік на гэтым участку частата руху трамваяў складае 41 вагон у гадзіну пры правазной здольнасці ў 5832 чал. у гадзіну. Ліквідацыя ўчастка шляху ацэньвалася каля 10 млн грн. мэрам Аляксандрам Палякі была ініцыяваная рэканструкцыя праспекта Леніна, якая ўключала і ліквідацыю трамвайнай лініі на ўчастку ад ўнівермага «Украіна» да порта. Пасля смерці Поляка, яго пачынанне было працягнута мэрам Яўгенам Карташова і ў 2004 годзе зачыняецца найважнейшы ўчастак да Днепрагэс, у 2005 да ДС «Юнацтва». У 2004 быў адкрыты маршрут № 10а - Мясакамбінат - Плошча Свабоды - Цырк, але праз некалькі месяцаў выпрабаванняў ад яго адмовіліся.

Спіс маршрутаў трамвая да сакавіка 2004 г.:

  • № 1 — порт им. Ленина — ж/д вокзал «Запорожье-1» (в 2004 г. укорочен до цирка)
  • № 2 — порт им. Ленина — «Запорожье Левое» (в 2004 г. укорочен до цирка)
  • № 3 — «Запорожье Левое» — ж/д вокзал «Запорожье-1» (час пик)
  • № 4 — порт им. Ленина — Павло-Кичкас (в 2004 г. отменён)
  • № 5 — Павло-Кичкас — ДС «Юность» (час пик) (в 2005 г. укорочен до цирка)
  • № 7 — Кремнийполимер — порт им. Ленина (час пик)
  • № 8 — Кремнийполимер — Павло-Кичкас
  • № 10 — пл. Свободы — Мясокомбинат
  • № 11 — Трампарк № 1 — ж/д вокзал «Запорожье-1» (используется как тестовый для вагонов после ремонта)
  • № 12 — пл. Свободы — Запорожье Левое
  • № 14 — пл. Свободы — Автомагистраль
  • № 15 — пл. Свободы — Шевченковский мкрн.
  • № 16 — Павло-Кичкас — ж/д вокзал «Запорожье-1»

За час працы Карташова таксама было завершана трамвайны кольца каля цырка, рэканструяваны 5 пераездаў праз трамвайныя шляхі.

Восенню 2008 года за 2 млн грн. быў набыты новы трамвай.

З 5 красавіка 2011 года кошт праезду складае 1 грн. 50 коп.

Значны ўрон рухомага складу наносяць вандалы. У выніку электротранспортникам даводзіцца накіроўваць значныя сродкі на рамонт пашкоджаных трамваяў, тралейбусаў.

Увосень 2012 было абвешчана, што на сродкі завода Матор Січ будуць адрамантаваны 4 трамвая і тралейбус (кошт работ амаль 2 млн грыўняў). У верасні 2012 года быў мадэрнізаваны трамвай № 456 (маршрут 12), а ў кастрычніку 2012 былі адрамантаваны трамваі № 438 і 460.

Трамвайныя дэпоEdit

У Запарожжы 2 трампарка, у кожным з якіх прыкладна па 90-100 вагонаў. Рэгулярна з'яўляецца на лініі каля 160.

  • Трампарк № 1 - вул. Герояў Сталінграда, 2

Абслугоўваныя маршруты: 1, 3, 10, 12, 14, 15, 16.

  • Трампарк № 2 - вул. Лізы Чайкиной

Абслугоўваныя маршруты: 5, 6, 8, 16.

Рухомы склад Edit

Мадэль Гады эксплуатацыі Колькасць
Х+М,
Маторныя кіеўскага тыпу,
Прычапныя кіеўскага тыпу
1932-1968 125+ ?
Ф 1949-1968 8+ ?
КТМ-1+КТП-1 с 1953—1988(1990)[5] более 100
КТМ-2+КТП-2 1962 — 1983 ок 50 поездов
МТВ-82 с 1953
РВЗ-6 1965-1970 19 (9-б/у и 10- новых)
Татра Т3 с 1965 332[6]+(8-10)?
Tatra T6B5 с 1988 42
Татра-ЮГ с 1994 9
К-1 с 2009 1

ЗаўвагіEdit

  1. Бяляева Л. Прыпынак па патрабаванні. 18.07.2002
  2. Сёння экстраных брыгад 9 і абслугоўваюць яны 450 км трамвайных і тралейбусных ліній.
  3. Кічкас. Паўло-Кічкас. Заводський раён. Пераправа ў майбутнє. Упорядники: В. Раманюк, к.і.н. В. Ткачэнка - Запоріжжя: Дзіку Поле, 2009
  4. Ретро-Запорожье: Шесть соток
  5. Афіцыйна эксплуатацыя вагонаў КТМ-1 + КТП-1 завяршылася ў 1987 годзе, яны перыядычна з'яўляліся на лініі да 1997 года.
  6. З завода ў горад паступіла 304 вагона (У дэпо № 1194 шт, у дэпо № 2 110), адзін вагон быў перададзены з Кіева, 7 - з Масквы, 10 - з Марыупаля, 17 - з Днепрадзяржынск, вагон № 205 -?.

БібліяграфіяEdit

  • Н. Кузьменко, Н. Михайлов, В. Чорнолуцкий, Н. Ломонос, И. Эстеркина, Т. Овсяникова Новое Запорожье: хроника развития большого города. 1921-2006. — Днепропетровск: АРТ-ПРЕСС, 2006.
  • Н. Староселец, «Большевик Запорожья», 19 января 1947 г.

СпасылкіEdit

Also on FANDOM

Random Wiki