FANDOM

Трамвайная сетка Шчэціна складаецца з адзінаццаці пастаянных маршрутаў і сезоннага турыстычнага маршруту «0», які абслугоўваецца гістарычным рухомым складам. Усе маршруты - дзённыя; калісьці існавалі і начныя, але яны былі скасаваныя ў 1996 годзе. Агульная працягласць трамвайных ліній перавышае 110 км. Шырыня каляіны складае 1435 мм. Абслугоўваннем трамваяў займаюцца два дэпо і 12 спецыяльных техстанций, з іх 5 адкрытых (гэта значыць вулічных, не ў закрытых памяшканнях). Шчэцінская гарадская сістэма трамваяў кіруецца кампаніяй «Tramwaje Szczecińskie», якая знаходзіцца ў ведамстве Упраўлення дарог і гарадскога транспарту, а турыстычнай лініяй займаецца шчэцінскай таварыства аматараў гарадскога транспарту (СТМКМ) па ўласнай ініцыятыве.

ГісторыяEdit

Конны трамвайEdit

21 Кастрычніка 1872 года, яшчэ перад разбурэннем прыгонных сцен, інжынер Еханнэс Бюсінг атрымаў з «Каралеўскай Дырэкцыі Паліцыі ў Берліне» канцэсію на будаўніцтва коннай трамвайнай сеткі. Няпоўнае 6 гадоў пазней падпісалі з горадам важны дагавор 30 гадоў. 25 Сакавік 1879 стварылі кампанію «Stettiner Straßen-Eisenbahn Gesellschaft» (польск.Szczecińskie Towarzystwo Ulicznej Kolei Żelaznej), якая яшчэ гэты самага год запусціла першыя конныя трамвайныя линиe. 23 жніўня засталася адкрытая лінія вядучая з ваколіц прысутнага плошчы Галчыньскего (польск.Plac Gałczyńskiego) праз плошчу Перамогі (польск.Plac Zwycięstwa) да вуліцу Сташица (польск.Ulica Staszica), а 16 кастрычнік другая лінія з вуліцы Вишеслава (польск.Ulica Wiszesława) да вуліцу Потулицкей (польск.Ulica Potulicka). Даўжыня абодвух трас вынесла амаль 11,5 км. Спачатку купілі 16 вагонаў, якія цягнула 80 коней, а ў 1898 было ўжо 39 вагонаў і 198 коней. У 1886 запусцілі чарговае 2 Ліне: З Цэнтральнага Вакзала (польск.Dworzec Główny) да уль. Хмялеўская (польск.Ulica Chmielewskiego) і з уль. Вышиньскего (польск.Ulica Wyszyńskiego) да Набярэжную Велецкего (польск.Nabrzeże Wieleckie). Першае дэпо лакалізавалі на скрыжаванні прысутных аль. Польскай арміі (польск.Aleja Wojska Polskiego) і уль. П. Скаргі (польск.Ulica Piotra Skargi). Пазней паўсталі яшчэ 3: У уль. Дэмбогурскей, у уль. Дибуа і ў уль. Калумба.

Электрычныя трамваі да 1945Edit

У гадах 1896-1900 на большасці лініі ўвялі электрычную цягу. Электрыфікацыі лініі здзейсніла кампанія «Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft». Галоўныя трамвайныя лініі былі двуколейные, а бакавое аднакалейная. Плынь дастаўлялі электрастанцыі на Поморянax (польск.Pomorzany), Старым Горадзе (польск.Stare Miasto) і самая ў Шчэціне старая, у Гданьскай уль .. У трамваяў быў пра сілу рухавік 35 КМ. Старыя конныя вагоны перароблены на 32-мясцовае (раней 26 месцаў). У 1904 ўвялі, акрамя кветак таксама нумарацыю лініі:

  • Лінія 1 - жоўты колер,
  • Лінія 2 - шэры колер,
  • Лінія 3 - апельсінавы колер,
  • Лінія 4 - зялёны колер,
  • Лінія 5 - блакітны колер,
  • Лінія 6 - белы колер
  • Лінія 7 - чырвоны колер,
  • Лінія 8 - чорны колер.

У 1929 паклалі цягавую сетку над мастамі Доўгім і Цловым. Трамваі раней перамагалі іх сілай разбегу. На прапанову асобных жыхароў, зноў пабудаваных ён аселасці існуючыя лініі сістэматычна працягвалі. Сярэдняя хуткасць тагачасных трамваяў выносіла ок. 16 км / х. Ад 1928 трамвайныя камунікацыю пачалі дапамагаць таксама аўтобусы. У 1934 адкрытая засталася апошняе дэпо, у аль. Польскай арміі 200 (цяпер Дэпо пагодны). У 1940 даўжыня лініі дасягнула 50,3 км, перавезлі тады 58.800.000 людзей (у 1910 было гэта 18,6 млн.). Пасля алианцких налётаў ў гадах 1943-1944 шмат палотнаў было непраезджымі, аднак дзякуючы працы шчэцінскай трамвайщиков ўдалося тым часам частка лініі аднавіць па меры магчымасці для нармальнага функцыянавання.

1945-1956Edit

Другая сусветная вайна прынесла знішчэння ториевый сеткі ў 45%, цягавае ў 75%, і абозу у 50%. Тут жа пасля вайны дзейнічала толькі адно дэпо, у уль. Немежиньскей (польск.ul.Niemieżyńska). Адсюль таксама курсавала ў «Партовыя Вароты» (польск.Brama Portowa) першая лінія запушчаная 12. Аўгуста 1945. Ці не аднавілі часткі палотнаў: На уль. Сташица (польск.ul.Staszica) - уль. Э. Плятэр (польск.ul.E.Plater), уль. Райскі (польск.ul.Rayskiego) - частка уль. Мальчэўскага (польск.ul.Malczewskiego) (ад аль. Вызвалення ў уль. Матэйки) і на уль. Вэнды (польск.ul.Wendy) і праз «Мост Цловы» (польск.Most Cłowy), затое працягнулі частка ўжо існуючых ліній. Першай фірмай Кіраваць гарадской камунікацыяй было «Трамваі і аўтобусы горада Шчэціна» (польск.Tramwaje i autobusy miasta Szczecina), ужо ў сталым 50. Здрадзілі ёй я назаву на «Гарадское Камунікацыйнае Прадпрыемства» (польск.Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne). Тым часам мела яна 113 маторнымі вагонамі і 123 дочепными пра розную прыступкі знішчэння. Аўтобусны абоз быў разбураны цалкам. У 1945 працавала ў Шчэціне 23 трамвайщиков (галоўным чынам з Познані), а пад канец года ўжо 560 людзей. У 1946 запусцілі 4 трамвайныя лініі, якія курсіравалі пад канец года пасля 16,7 км трас. 4 красавіку 1947 года отварто першую аўтобусны лінію абслугоўвацца возам маркі «Bϋssing».

1956-1989Edit

У 1956 курсіравала 9 трамвайных ліній. У дачыненні да іх у сённяшніх, тагачасныя трасы паддаліся толькі невялікім зменам. Трасы лініі 1, 5, 7 і 9 курсіравала пасля існуючых яшчэ палотнах на аль. Польскай арміі (польск.al.Wojska Polskiego) ад п. Перамогі (польск.pl.Żołnierza) у п. Шэрых шэрагаў (польск.pl.Szarych Szeregów), уль. Абаронцаў Сталінграда (польск.ul.Obrońców Stalingradu) і Старомельничную уль. (Польск.ul.Staromłyńska). У гадах 1960-1963 камунікацыю ў горадзе складалі таксама хыдробусы пра назвы «Юлишка» і «Маргитка" курсуюць пасля Одры і мясцовасцяў Шчэцінскага порта. У гадах 1964-1973 у саюзе з працяглым рамонтам зачынілі Гданьскай уль. (Польск.ul.Gdańska). 7 сьнежня 1967 года ок. Годзю. 6:35 ён меў месца самы трагічны выпадак у гісторыі шчэцінскай трамвайнай камунікацыі. 1 сьнежня 1973 года, у адпаведнасці з тагачаснай модай на ліквідацыю трамваяў у кутніх вялікіх гарадоў, ліквідавалі, нягледзячы на ​​шматлікія пратэсты, трамвайны рух на часткі аль. Польскай арміі (польск.al.Wojska Polskiego) (ад тагачаснага п. Леніна - цяпер п. Шэрых шэрагаў у п. Перамогі), уль. Абаронцаў Сталінграда і Ягелонскай уль. (Польск.ul.Jagiellońska) (ад аль. Польскай Арміі ў аль. Пястув (польск.al.Piastów)). Аддалі ў ўжыванне шляху на аль. Герояў Варшавы (польск.Bohaterów Warszawy) (ад Ягелонскай уль.) i уль. Кшивоустэго (польск.ul.Krzywoustego) (у п. Касцюшкі). У 1976 «ГПТ» ператварылі ў «Ваеводскае Прадпрыемства Камунікацыі Гарадскі» (польск.Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej) абслугоўваюць таксама гарадскую камунікацыю ў іншых гарадах тагачаснай шчэцінскай вобласці. У 1983 закончоно мадэрнізацыю адной з двух актыўных у сёння дэпо, дэпо «пагодны».

Трасы трамвайных ліній ў 1988:

  • 1: Głębokie - Stocznia Szczecińska
  • 2: Dworzec Niebuszewo - Basen Górniczy
  • 3: Las Arkoński - Pomorzany
  • 4: Pomorzany - Potulicka
  • 5: Krzekowo - Ludowa
  • 6: Gocław - Pomorzany
  • 7: Krzekowo - Basen Górniczy
  • 8: Gumieńce - Basen Górniczy
  • 9: Głębokie - Potulicka
  • 10: Gocław - Potulicka
  • 11: Ludowa - Pomorzany

Праз год 1989Edit

1 кастрычніцкай 1989 г. ўвесці новае абазначэнне прыпынкаў у адпаведнасці з новымі правіламі «Дарожнага Кодэкса" (полск.Kodeks Drogowy), увялі таксама анамастыкі прыпынкаў. Выдаткі гэтай аперацыі (у 3 лета абмяняць 1200 прыпыначных пліт) вынеслі ок. 30 мільёнаў зл. 30 красавіка 1991 падзеленага «ВПКМ» засталося на 3 самастойныя прадпрыемствы ў Шчэціне, Старгард-шчэцінскай і Свиноуйсьтю, якое ў адрозненне ад фінансаванага з бюджэту цэнтральнага «ВПКМ», былі ўласнасцю мясцовых самакіравання. Шчэцінскай прадпрыемству прызналі я назаву «Гарадское Камунікацыйнае Прадпрыемства» (полск.Miejski Zakład Komunikacyjny). Чарговым этапам рэструктурызацыі ў гарадской камунікацыі было вылучэнне «Упраўлення Камунікацыі Гарадскі» са структур «ГКП» 1 чэрвеня 1995-га. Новая бюджэтная асобу горада Шчэціна павінна ад гэтага часу займацца арганізацыяй і каардынаванне камунікацыі (у адрозненне ад «ГКП», які ад гэтага часу павінен выключна сведчыць паслугі на рэч укг). 1 Лістападзе 1993 г ​​наступіла рэформа тарыфнай сістэмы. Ліквідавалі цяперашні разавы тарыф, а на яе месца ўвялі часовай. У залежнасці ад чаканы часу паездкі, у пасажыраў магла выбраць на 10, 40 або 120 хвілін купля білета. У 1996 закончоно эксплуатацыю вагонаў тыпу Konstal N замяняючы іх вагонамі GT6 званых звычайна «хэльмут». 1 ліпеня 1996 г на перыяд 3 месяцаў павесілі начную трамвайныя камунікацыю, а гэтага снежань 1 самага года ліквідавалі яе цалкам замяняючы аўтобусамі. 1 Ліпень 1997 стварылі цалкам новую сетку начны аўтобуснай камунікацыі. 1 ЛЮТАГА 1997 г. са структур «ГКП» выдзелілі аўтобусная дэпо ў паліцыю. У 1998 заклалі «шчэцінскай Грамадства Аматараў Камунікацыі Гарадскі». 1 Лістападзе 1999 г ў межах чарговага этапу рэструктурызацыі, з «ГКП» вылучылі два чарговыя аўтобусныя дэпо, якія ад гэтага часу функцыянуюць як самастойнае «шчэцінскай Аўтобусная Прадпрыемства Кленовица» і «Домбе». Ад гэтага моманту «ГКП» займалася выключна трамвайнымі правозіць. У 2000 змянілі часовыя ліміты квіткоў на 20, 60 і 120 хвілін. Год пазней даставілі новыя вагоны тыпу Konstal 105N2k/2000, а ў эксплуатацыю ўключыць мадэрнізаваныя ў «Цэнтральных Майстэрняў» вагоны Konstal 105Ng / S. У гэтым самім годзе, у выніку пераўтварэнняў у «Гарадскім ўстановы горада Шчэціна» стварылі «Упраўленне Дарог і Гарадскога Транспарту» злучаючы ў межах адной бюджэтнай асобы функцыі цяперашняга «Упраўлення Камунікацыі Гарадской і Аддзела Інжынера Гарады». 1 кастрычніцкай 2004 г з эксплуатацыі выключылі дэпо «Немежин». У яе месца 1 Студзеня 2006 г. стварылі «Музею Тэхніка і камунікацыі Дэпо Мастацтва». 9 лістапада ў эксплуатацыю ўключылі трамваі Татра КТ4. 1 мая 2007 пасля пчятилетний перапыніць павысіць цэны квіткоў аб ок. 15%. Па прычыне кадравых недахопаў 18 верасні 2007 г. скарацілі трасу лініі 9 (таксама улічваючы рамонт палатна ў аль. Герояў Варшавы). Пасля закончанага рамонту лінія 9 вярнулася ў на пастаянную трасу, а ад 1 кастрычнiка паменшылі частату курсіравання большасці лініі. Ад 1 студзені 2009 г. «Гарадское Камунікацыйнае Прадпрыемства» заменена новай кампаніяй «шчэцінскай трамваі». 1 люты 2011 г. першы трамвай нізкападлогавага PESA 120Na дэбютавала ў лінейным руху. 26 Сакавіка 2011 пачалася мадэрнізацыя камунікацыйнага ходу вуліц Красиньскего-Немежиньска-Арконьска. 1 Сакавік 2012 г. пасля раз чарговага яна змене паддалася білетны тарыф, тыя, што абавязваюць часовыя ліміты гэта: 15, 30, 60 і 120 хвілін. 13 красавіком яна пачала а жніўня яна скончылася перабудова партовага Брамы, аднаго з самых важных камунікацыйных вузлоў у Шчэціне. Пасля 20 сталым адсутнасці, 3 верасня 2012 запушчана лінія нумары 10 на новай трасе Гуменьце-плошча Родла.

Tрамвайныя дэпоEdit

Дэпо «Голенцин»Edit

Пабудаваная ў 1898, замяніла дэпо конных трамваяў. Перабудоўвалі яе ў гадах 1926, 1979 і 1992-м, калі гэта дабудаваць зала і рамонтныя пасты. Першыя трамваі Консталь 105Н і вытворнае патрапіла тут у чэрвені 1991. Ад мая 2001 кватаруюць таксама вагоны вагоны 105Н2К / С. Од 2008 на стаянне дэпо таксама 16 мастацтваў вагонаў Татра Т6А2. Дэпо абслугоўвае лініі 5, 6, 7, 8, 11 і 12.

Дэпо «Погодно»Edit

Гэта самае вялікае і самае маладое шчэцінскай дэпо. Пабудаваная засталася ў 1934, затое ў 1981 закончоно яе мадэрнізацыю злучаную з пашырэннем. Дзякуючы перабудове яна найлепш прыстасавана да сучаснага абозу, з гэтага таксама падставы ў 1991 накіроўваць тут усіх ізноў набытыя трамваі. Пасля змены структуры абозу ў сталым 90, кватаруюць сюды выключна вагоны 105Н і вытворнае, у гэтым самае новае 105Н2К / С і Татра КТ4. Ад кастрычніка 2007 на стаянне дэпо таксама 22 мастацтва вагонаў Татра Т6А2. Дэпо абслугоўвае лініі 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 і 12. У 2010 наступіла другая дастаўка вагонаў тыпу Татра КТ4. Дэпо павінна да канца жніўня атрымаць 11 вагонаў гэтага тыпу. У планах на самае блізкае ён лётае пашырэнне дэпо ў кірунку прысутных участкаў. Ён паўстане там майстравая зала і дадатковыя стояночные месцы.

Also on FANDOM

Random Wiki