FANDOM

Nuvola mimetypes gettext Трэба выправіць арфаграфію.
Уфімскі трамвай
71-623 in Ufa

Уфімскі трамвай

Агульная інфармацыя
Краіна Flag of Russia Расія
Горад Уфa
Тып сістэмы пасажырская
Дата адкрыцця 1 лютага 1937
Габарыты
Шырыня каляіны 1524 мм
Колькасць маршрутаў 12
Даўжыня кантактнай сеткі 156 км
Колькасць трамвайных паркаў 2
Колькасць вагонаў 166
Эксплуатант
Кампанія-перавозчык МУЭТ г. Уфы
Схема маршрутаў
UfaTramSystem

Трамвайная сістэма горада Уфа

Партал Portal icon [[Партал:{{{Партал}}}|{{{Партал}}}]]
Flag of Russia Дадзены артыкул адносіцца да
Партал Трамваі ў Расіі

Уфімскі трамвай - трамвайная сістэма горада Уфы.

Гісторыя Edit

Да 1945 года Edit

1898 - першы сказ інжынера Коншина пабудаваць у Уфе электрычны трамвай.

1911 - Уфімская гарадская дума прыняла рашэнне аб арганізацыі ў нашым горадзе трамвайнага руху.

1913 - інжынеры Васільеў і Штудер звярнуліся ў гарадскую думу з мэтай пабудаваць трамвайны лінію.

1934 - 5 сакавіка Савет Народных Коммисаров СССР прыняў пастанову аб будаўніцтве ў Уфе трамвайнай лініі.

1936 - вясной гэтага года пачалося будаўніцтва трамвайнай лініі на вуліцы Зенцова (цяпер вуліца Леніна). У жніўні набыты 5 маторных вагонаў і столькі ж прычапных.

1937 - 23 студзеня здзейснены пробны пуск. У ноч на 24 студзеня было адкрыта рух трамвая па вуліцы Леніна ад будынка паштамта да вуліцы Пермскай. Рэгулярны рух пачалося 1 лютага.

1938 - у студзені гэтага года атрыманы снегаачышчальнік. Да гэтага году эксплуатавалася 8 маторных і 5 прычапных вагонаў. У верасні гэтага года ўступіў у эксплуатацыю ўчастак ад вуліцы Будзёнага (на якой знаходзілася трамвайны дэпо) да новай друкарні (пачатак гэтага Праспэкту кастрычніка).

1940 - да гэтага года працягласць трамвайных шляхоў была роўная 21 км на трох маршрутах, па якіх хадзілі 17 вагонаў Х і 15 прычапных вагонаў М. Участак ад вуліцы Бабушкіна (друкарні) да мясакамбіната быў аднапутных з раз'ездамі.

1945 - ліквідаваны аднапутных ўчастак з раз'ездамі па вуліцы Шота Руставелі, у сувязі з будаўніцтвам новай галінкі па вуліцы трамвайнага ад прыпынку «Мясакамбінат» да цяперашняй прыпынку «Праспект Кастрычніка» па прасечаную прасецы праз лясны масіў цяперашніх паркаў Калініна і Матросава.

1946-1991 гады Edit

1952 - пабудавана лінія па вуліцы Рэвалюцыйнай (ад скрыжавання з Зенцова), Аксакова, Свярдлова да Хлебзавода. Атрыманы першыя два вагона мадыфікацыі МТВ-82.

1956 - адкрыта трамвайны дэпо № 2, як структурная адзінка (цэх) нафтазаводаў. Пракладзена лінія ад трамвайнага дэпо 2 (праз Калгасны рынак) да Мантажнікаў.

1957 - пабудавана лінія ад павароту на вуліцу Ульянавых да вуліцы Касманаўтаў.

1958 - дабудаваная лінія да НУНПЗ і пракладзена лінія ад кольца «Вуліца Касманаўтаў» да БХП «Агидель» (праз вуліцу Шумавцова) і да стадыёна імя Гастэлы.

1959 - пабудавана кольца на станцыі Загараднай.

1961 - атрыманы першыя 10 вагонаў мадыфікацыі РВЗ-6. Ліквідавана абаротнае кольца на плошчы перад уфімскім чыгуначным вакзалам, а лінія падоўжана да таварнага двара (цяпер Вуліца Дзяржынскага).

1962 - адкрыта лінія па праспекце Кастрычніка на ўчастку ад вуліцы трамвайнага да вуліцы Касманаўтаў.

1966 - пабудавана лінія да вуліцы Ветошникова і адкрыты 16 маршрут: Хлебзавод - Вуліца Ветошникова.

1969 - адкрыта лінія па вуліцах Вялікая Грамадзянская і Рыхарда Зорге, па іх пушчаныя маршруты 5, 9, 10, 14.

1970 - адкрыта лінія па бульвары Ібрагімава. Дэмантавана кольца на дзяржцырка, які з'яўляўся ў 1945-1950-х гадах канчатковым пунктам двухшляховых ўчастка паўднёвай частцы сеткі пад назвай «Дзіцячы санаторый", а пазней разваротнага кальца для маршрутаў 10 і 14. Маршруты 10, 14, 19 і 20 закольцевали праз дзяржцырка. Адкрыты маршруты: 18 «Будаўнічая - Парк імя Якутова», 19 «Вуліца Дзяржынскага - дзяржцырка», 20 "Оперны тэатр - дзяржцырка».

1971 - дэмантаваны ўчастак па вуліцы дыяганальным (цяпер вуліца 50 гадоў кастрычніка) ад вуліцы Мингажева да вуліцы Арэнбургскай. Пабудавана лінія да вуліцы Мендзялеева, а 16 маршрут падоўжаны да «санаторыя" Зялёная Гай "». Адкрыты колцавыя маршруты: 21/22 «дзяржцырка - Санаторый" Зялёная гай "».   1972 - адкрыта лінія да хімпраму з запускам 23 маршруту «Вуліца Касманаўтаў - Вуліца Ініцыятыўная». Запушчаны 24 маршрут па кірунку Оперны тэатр - Санаторый «Зялёная Гай».

1975 - адкрыта лінія да Аўтацэнтра «ВАЗ» з прадаўжэннем 3-га і 8-га маршрутаў.

1980 - ліквідаваны ўчастак па вуліцы Леніна ад вуліцы Рэвалюцыйнай да Опернага тэатра (кольца знаходзілася на плошчы перад цяперашнім гасцінага двара). 1 маршрут запушчаны да санаторыя "Зялёная Гай» (праз Цэнтральны рынак). Адменены 2, 14, 13, 20 і 24 маршруты. 4 і 9 маршруты падоўжаныя да Вуліцы Пушкіна, у сувязі з гэтым адменены 13 маршрут.

1983 - адноўлены 2-й маршрут пасля будаўніцтва стрэлкі з бульвара Ібрагімава да вуліцы Арэнбургскай.

1985 - запушчана лінія па вуліцы Валагодскай ад Аўтацэнтра «ВАЗ» да Стадыёна імя Гастэлы, па ёй пусцілі 14 маршрут.

1986 - працягласць трамвайных шляхоў складала 156 км (максімальнае значэнне для Уфы). Дэмантавалі лінію паміж карпусамі УГНТУ, лінію перанеслі на вуліцу Касманаўтаў. Адкрыты маршруты: 3к «Аўтацэнтр" ВАЗ "- Мантажнікаў», 8к «Аўтацэнтр" ВАЗ "- Вуліца Касманаўтаў».

Пасьля 1991 года Edit

1995 - працягласць трамвайных шляхоў складала 156 км, колькасць маршрутаў было 23, перавозка пасажыраў складала 90.170.000 у год.

1996 - закрыты рух па вуліцы Ініцыятыўнай і на ўчастку паміж НУНПЗ і Станцыяй Загараднай, адпаведна адменены маршрут № 23, а маршрут № 6 стаў курсіраваць да Аўтацэнтра «ВАЗ». Адменены маршруты № 11 і 17. Маршруце № 9к прысвоены нумар 20.

2004 - дэмантаж трамвайнай лініі на прашпэкце Кастрычніка паміж дзяржцырка і аграрнага універсітэта. Зачыненыя маршруты № 2, 2а, 20, 23. Улетку гэтага года дэмантаваная траса ад Мантажнікаў да НУНПЗ. 12 маршрут скарочаны да Мантажнікаў.

2005 - адменена рух да Вуліцы Дзяржынскага ў сувязі, з рэканструкцыі чыгуначнага вакзалу. Прыпынена рух маршрутаў № 7, 10, 19. Па выніках года, МУП «Кіраванне электратранспарту горада Уфы» абслугоўвала 20 трамвайных маршрутаў.

2006 - у чэрвені гэтага года, у сувязі з закрыццём на рэканструкцыю чыгуначнага вакзала горада Уфы, рух трамваяў па бульвары Ібрагімава і на Чыгуначны вакзал часова спыненая. У пачатку верасня гэтага года быў зачынены ўчастак шляхоў па вуліцы Уфімскі шашы. Былі змененыя маршруты № 4, 8, 14, 17. Маршрут № 9 адменены, так як за кошт дэградацыі сеткі вырадзілася ў маршрут № 4.

2007 - 17 чэрвеня рух было адноўлена, але трамваі сталі хадзіць толькі да Чыгуначнага вакзала (да рэканструкцыі вакзала хадзілі да Вуліцы Дзяржынскага). У выніку зняцця шляхоў па вуліцы Леніна маршруты на Чыгуначны вакзал (№ 1, 7, 10, 19) сталі хадзіць па бульвары Ібрагімава. Маршруты № 5 і 5к - праз Цэнтральны рынак. Маршрут № 18 падоўжаны да «санаторыя" Зялёная Гай "». Маршруты № 5к і 22 абгортваюцца на канцавым «лесапаркавай праезд» за дзяржцырка, раней выкарыстоўвалася толькі для службовых мэтаў.

2008 - згодна з пералiкам рухомага складу МУЭТ, на балансе было 224 вагона. У гэтым годзе пачалося скарачэнне працягласці шляхоў. У жніўні-верасні цалкам дэмантаваныя трамвайныя шляхі на праспекце Кастрычніка і на ўездзе ў Черниковку, ад Аграрнага універсітэта да Вуліцы Касманаўтаў. Пабудаваны 2 разваротных кальца: паўночнае - вакол помніка М. Калініну на прыпынку «Праспект Кастрычніка» і паўднёвае - побач з дзяржцырка.

2010 - пабудавана абаротнае кольца на прыпынку «Стадыён імя Гастэлы» з боку вуліцы Валагодская. У выніку маршрут № 6 быў працягнуты ад Аўтацэнтра «ВАЗ» да Стадыёна імя Гастэлы.

Маршруты Edit

Рухомы склад Edit

Гістарычны Edit

Сучасны Edit

На 1 ліпеня 2011 а, па дадзеных МУЭТ г. Уфы, у дэпо № 1 і 2 лічылася 166 вагонаў у пасажырскай эксплуатацыі:

У 2008 у на маршруты дэпо № 2 выйшлі 4 новых вагона T6B5 «INECON» (АТ «INECON GROUP" (Чэхія)), якія сталі апошнімі выпушчанымі вагонамі гэтай серыі. Улетку 2009 а быў атрыманы вагон 71-623 Усць-Катавского завода. Усе вагоны РВЗ-6М2 былі спісаныя ў 2008-2009 гадах.

Дэпо Edit

Трамвайнае дэпо № 1 імя С. І. Зорына Edit

  • Адрас: бульвар Хадии Давлетшиной, д. 5
  • Лінейны рухомы састаў: 71-605А, 71-608К, 71-608КМ, 71-132 (ЛМ-93), 71-619А, 71-619К, 71-623
  • Службовы рухомы састаў: ГС-4 (КРТТЗ), РГС-2, ПК-28, 71-605, ГС-1, ВТК-24, ВТК-01, 71-608К, ПРМ-3М (КМЗ), РВЗ-6М2
  • Маршруты: 1, 4к, 5, 7, 10, 16, 18, ​​21

Трамвайнае дэпо № 2 Edit

  • Адрас: праспект Кастрычніка, в 143
  • Лінейны рухомы састаў: Tatra T3SU, Tatra T3D, Tatra T6B5, 71-402 «Спектр»
  • Службовы рухомы састаў: ВТК-01, ГС-4 (КРТТЗ), Tatra T3SU, Tatra T3SU двухдверная, 71-605А, Tatra T3D, ТК-28
  • Маршруты: 3, 6, 8, 12

Спасылкі Edit

Also on FANDOM

Random Wiki